شناسهٔ خبر: 18440 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی مرکزی اعلام کرد

تکمیل ۳بیمارستان تا سال آینده/ ۴ خطه شدن محور اراک-خمین/ اتمام پروژه‌های مسکن مهر تا پایان امسال

مجیدرضا نصرالله نژاد مدیرکل راه‌وشهرسازی استان مرکزی از تکمیل مراحل ساخت ۳ بیمارستان در ۳ شهر و پایان پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵هزار نفرجمعیت این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجیدرضا نصرالله نژاد در گفت‌وگو با پایگاه خبری اظهار کرد: در حال حاضر، مراحل ساخت ۳بیمارستان در ۳ شهر زرندیه، خنداب و خمین در استان مرکزی دنبال می‌شود. از این میان عملیات ساختمانی بیمارستان خنداب تقریبا تمام شده و آماده تحویل است که تا پایان سال به احتمال زیاد به بهره‌برداری می‌رسد. ساخت بیمارستان زرندیه نیز تا خرداد سال آینده به اتمام می‌رسد. بیمارستان خمین هم ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که سال آینده مراحل تکمیل ساخت آن دنبال می‌شود.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان مرکزی درباره اقدامات انجام شده در جاده‌های این استان و ایمن‌سازی آنها گفت: اکنون پروژه ۴ خطه کردن جاده اراک-خمین را در دست اجرا داریم که از ۶۱ کیلومتر ۲۰ کیلومتر آن در سفر وزیر در شهریور افتتاح شد و ۱۱ کیلومتر آن باقی‌مانده است. تمام تلاش ما این است تا خرداد سال آینده این ۱۱ کیلومتر باقی‌مانده را به بهره‌برداری برسانیم. با بهره‌برداری از این ۱۱ کیلومتر، تمام محور اراک ۴خطه می‌شود.

وی افزود: جاده نراق هم ۱۱کیلومتر است که ۳ و نیم کیلومتر آن تا عید امسال به پایان می‌رسد و بقیه را سعی می‌کنیم در سال بعد تکمیل کنیم. ۶و نیم کیلومتر از جاده محلات هم تا خرداد یا اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.  در جاده بویین زهرا هم از ۴۴ کیلومتر، ۳۰ کیلومتر را آقای وزیر افتتاح کردند و ۱۴ کیلومتر باقی‌مانده درحال انجام است.

نصرالله نژاد درباره ایمن سازی جاده قدیم ساوه نیز گفت: زیرسازی آسفالت و خط‌کشی جاده مامونیه به زاویه (جاده قدیم ساوه) در حال انجام است که تا تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد و برای ایمن‌کردن این جاده اهمیت بسزایی دارد. گردنه رنگرز و گردنه پیچ آینه به طول ۴ کیلومتر از نقاط حادثه‌خیز جاده ساوه است که اقدامات ایمن‌سازی امسال برای آنها انجام شده‌است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان درباره اقدامات این اداره برای سفرهای نوروزی امسال گفت: عملیات ایمن‌سازی نوروزی استان شامل نصب و شستشوی علایم، رنگ‌آمیزی تابلوها و گاردریل‌ها، راهدارخانه‌ها و مهمانسراها اکنون در دست اقدام است. دراین زمینه حداقل ۳هزار کیلومتر نیز خط‌کشی مسیرها انجام می‌شود که اکنون دراین زمینه آغازبه کار شده‌است.

وی با بیان اینکه در استان مرکزی ۱۷ مجتمع خدمات بین‌راهی وجود دارد، افزود: همه این مراکز برای ایام نوروز اعلام آمادگی کرده‌اند. همچنین امسال افتتاح مجتمع خدماتی گندم درکیلومتر ۵ اراک به قم و یک مجتمع دیگر در جاده ساوه را داشتیم که آماده خدمات‌دهی به مسافران نوروزی هستند.

مجیدرضا نصرالله نژاد با بیان اینکه در سال ۹۵ اداره راه و شهرسازی این استان پروژه مسکن مهری نخواهد داشت، افزود: در حوزه مسکن مهر نیز تمام تلاشمان این است که تا پایان سال برای شهرهای بالای ۲۵هزار نفر جمعیت استان، مسکن مهر باقی نماند. استان مرکزی ۶ شهر بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت دارد که همه مسکن مهر آن تا پایان سال اتمام می‌یابد و بقیه مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر است که بنیاد مسکن پیگیر آن خواهد بود.

نظر شما